The end of Beijing

15 juli 2018 - Peking, China

17:20 - de bus

Dus eergisteren heb ik voor het eerst KTV gedaan met de 2 Belgische meisjes. Dit was veeeel leuker dan ik had verwacht en het was ook nog eens superleuk. Ervoor hebben we bij een restaurant gekregen waar we aan een soort bar zaten, en werd er gedaan aan live cooking.

Vrijdagochtend gingen we naar het hoofdkwartier van het Confucius Instituut, dat is het instituut dat dit summercamp mogelijk maakt en ook (zo goed als alles) betaald. We kregen hier een kleine rondleiding en een infosessie over wat er allemaal gedaan wordt door het instituut. In de middag zijn we naar het Capital Museum of China geweest en daarna naar een thee ceremonie. Ik denk dat ik nog nooit zo veel thee gedronken heb als de afgelopen week, zowel warm als koud.

In de avond zijn we nog eens naar de KTV plek gegaan, alleen nu met 5 in plaats van 3. Weer was het een superleuke ervaring. Wat later zijn we naar een club gegaan maar iedereen was moe en wilde al snel naar huis.

Vandaag moesten weer om 8:30 vertrekken. Het is mijn laatste volledige dag in Beijing. In de ochtend zijn we naar the temple of heaven geweest, dit is in dezelfde periode gebouwd als the forbidden city en het is dan ook erg gelijkaardig. In de middag kregen we tijd om te shoppen, ik heb dan ook onder andere het rode boekje van Mao gekocht in het Chinees.

Nu zijn we onderweg naar een Chinese acrobaten show, geen idee wat ik hier van moet verwachten. Na de show heb ik afgesproken met mensen die ik vorige week heb leren kennen in het hostel om met hun te gaan eten, en ‘s avonds is het de bedoeling om uit te gaan. Morgen vlieg ik naar Chengdu om 18:00, er is kans dat ik daar geen wifi heb op de plek waar we gaan slapen.

14:24 - hotel

De acrobatische show was fantastisch!!! Veeeel beter dan ik verwacht had (filmpjes en video’s komen later). Daarna ben ik Peking eend gaan eten met mensen die ik had leren kennen in het hostel vorige week. Was erg gezellig. Verder een rustige avond gehad. Ik zit nu in de lobby van het hotel, net uitgecheckt en ga zo richting het vliegveld. Om 18u is mijn vlucht naar Chengdu, die duurt ongeveer 3.5 uur. Deze week ga ik veel meer lessen hebben en minder uitstapjes.

1. Mama:
    15 juli 2018
    Hoop dat je het daar ook zo naar je zin hebt. En dat je maar weer een hoop leuke ervaringen opdoet. Ben wel weer benieuwd naar je foto's en video's. Goede reis
  2. Papa:
    Op naar de panda's.....
    Enjoy 😗
  3. Andere oma:
    15 juli 2018
    Je hebt wel veel te vertellen, iedere dag een nieuw verhaal. Leuk voor later!! Fijn dat het zo goed klikte met de andere meisjes.Goede reis en veel plezier in chengdu