37 graden in Beijing

5 juli 2018 - Peking, China

05:00 - Leo Hostel

Het is 5 uur ‘s nachts en ik kan niet slapen, jetlag.. M’n eerste avond in het hostel is geslaagd, ik heb vrienden gemaakt, 2 Belgische jongens waarvan er zelfs één aan dezelfde universiteit zit. We zitten rond 23:00 buiten met een Chinees biertje te kijken naar de mensenstroom die nog voorbijkomt, alle winkels worden langzaam gesloten en alles wordt opgeruimd. Terwijl we hier zitten komen er meerdere mensen langs, ‘can we take picture’. Weer een voorbeeld van de bezienswaardigheid die we hier zijn.

18:27 - Leo Hostel

Vandaag veel bezocht, tian an nen square (bekend van die zwart-wit foto waar de student voor de tank staat tijdens het studentenprotest) en the forbidden city. Beiden erg indrukwekkend, vooral de verboden stad. Het waren voornamelijk de grote pleinen en tuinen die we konden bezoeken en het was erg veel wandelen. Hierna heb ik mijn eerste taxi genomen in China, een ervaring opzich. Draaien midden op de weg is geen probleem en gordels zijn niet aanwezig. De chauffeur sprak ook geen woord Engels, hij had een app op zijn telefoon waarmee hij Chinees naar Engels kon vertalen en andersom en dat werd dan uitgesproken, handig om zo toch een conversatie te kunnen voeren. We (de Belgen en ik) gingen naar een gigantische en moderne winkelstraat, tegenovergesteld van de buurt van ons hostel. Natuurlijk waren er wel zijstraatjes waar het ‘typisch Chinees’ was. Meest rare wat ik tot nu toe gezien heb: levende schorpioenen op stokjes, die dan gefrituurd werden om te eten. Iets later zien we een man met doorzichtige diertjes op stokjes, dit zijn snoepdiertjes. De straat was verder leeg, de man liet ons zien hoe het werkte en we mochten zo ons eigen Chinese sterrenbeeld dier maken. Dit is bij mij de muis. Al snel stond de hele straat vol met Chinezen om foto’s en video’s van ons en de meneer te maken. Nu ben ik terug in hostel en ga ik mij opfrissen voor ik straks weer een restaurant ga opzoeken, waar hopelijk deze keer wel een kaart met Engelse ondertitels is.

(Zie foto’s)

1. Mama:
    5 juli 2018
    Het us wel weer een avontuur en ook toevallig dat jullie op dezelfde unie zitten. Eet smakelijk voor straks en veel plezier nog vanavond
  2. Papa:
    5 juli 2018
    Erg leuk....denk bij het schrijven wel aan de puntjes en komma's😆😆

Veel plezier in de vixclub vannacht xxx Papa
  3. Mama:
    Lekker belangrijk 😂
  4. Andere oma:
    6 juli 2018
    Hallo Melanie, Je hebt in korte tijd al veel ondernomen, klinkt erg gezellig met de mensen, die je in het hostel ontmoet hebt.Jammer voor je, dat het zo heet is.Veel plezier morgen! Liefs, Oma
  5. Ton è Bianc:
    6 juli 2018
    Heel ĺeuk om je te volgen in China, geniet van deze ongelooflijke ervaring. En u mag jij zeggen ...