Alleen reizen is duidelijk niet alleen zijn

7 juli 2018 - Peking, China

20:41 - restaurantje in Beijing M’n 2de avond alleen eten, het is eigenlijk veel minder erg dan ik dacht. Ik heb zojuist ook voor het eerst m’n hele maaltijd, inclusief drinken in het Chinees kunnen bestellen. Heeft het jaar Chinees studeren toch iets gedaan!! Ik bestel dumplings, de mensen van het restaurant vertrouwen het nog niet helemaal en geven me ook een vork. Maar gelukkig is die niet nodig en lukt het met de stokjes, het gaat steeds beter en er is vanavond maar 1 keer iets gevallen uit mn stokjes terug op mn bord. Vanavond ga ik feesten in een club genaamd ‘Dada’ met de 2 belgen en met een Australisch meisje die op mijn kamer slaapt. Het alleen reizen bevalt me erg goed, ik maak makkelijk contacten. Eigenlijk is het ook helemaal niet erg om soms even ‘alleen’ te zijn. Zaterdag 05:41 - Leo hostel Dada is het toch niet geworden. We zijn met een hele groep uit het hostel naar een club genaamd Vix gegaan. Alle roddels over blanke mensen in China zijn waar, zodra we aankomen krijgen we onze eigen vip booth vol gratis drank. De muziek is erg westers en er zijn naast ons enkel Chinezen aanwezig. ‘S morgens om 11:00 staat m’n Australische kamergenoot aan mijn bed ‘Melanie you want to go shopping with me?’. Natuurlijk sta ik op, het is haar laatste dag, en we gaan naar het centrum. Nadat we de hele dag hebben rondgelopen besluiten we de schorpioenen te proeven. Gelukkig zijn ze nu niet meer levend maar gefrituurd, ik laat het Australische meisje eerst gaan. Wanneer ik zie dat zij het aankan doe ik het ook, en eigenlijk is het niet zo erg als ik dacht, eigenlijk is het best smaakloos. Daarna gaan we thee drinken met een paar locals. In de avond spreek ik af met een meisje uit mijn zomerkamp groep om België - Brazilië te kijken, maar wanneer we aankomen in het hostel is al snel de beslissing genomen dat we opnieuw naar de Vix club gaan. Het is ondertussen 5:45 en ik lig in mijn bed. Ik moet optijd opstaan om mijn tas in te pakken en te ontbijten want morgen ga ik naar the great wall met mijn Belgische vrienden, twee Nederlandse meisjes en een Amerikaan. We hebben een tour geboekt bij het hostel en we gaan ook kamperen op de muur, ik kan niet wachten!

1. Mama:
    7 juli 2018
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Dit nemen ze je niet meer af. Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's van de muur. Oh ja en dinsdag weer een feestje?
  2. Olaf wennberg:
    7 juli 2018
    Het klinkt gezellig en voor feestjes ben je natuurlijk altijd in ,je bent niet voor niets een Wennberg 😂
  3. Andere oma:
    7 juli 2018
    Je valt zo van het ene in het andere avontuur. Geweldig! Ik ben blij, dat je het zo naar je zin hebt. Erg leuk om je verhalen te lezen.