Regenseizoen in China

9 juli 2018 - Peking, China

23:58 - Rosedale hotel & Suites Beijing

Gisteren, zaterdag, zouden ik en nog 5 andere gaan kamperen op de muur. Helaas bestaat er in China ook zoiets als ‘regenseizoen’ en helaas is dat nu. In de ochtend hoorden we dat het kamperen niet door kon gaan door de extreme regenval op de muur. We besloten om toch een dagtrip te doen. Na 2.5 uur rijden komen we aan bij een niet-toeristisch gedeelte van de muur en het regende pijpenstelen. Volgens het hostel zou er een gids ter plaatse zijn, dit was niet het geval. We besluiten om de muur toch te beklimmen zonder gids. We deden een 3 uur durende hike op de muur in de stromende regen, ook was er erg veel mist. Hoe verder we kwamen, en dus ook hoe hoger we kwamen, hoe meer mist er kwam en hoe minder we zagen van het uitzicht. Toch was het een bijzondere ervaring, het had een mysterieuze sfeer helemaal omdat er niemand anders was. Na onze hike kregen we een maaltijd en reden we weer 2.5 uur terug naar Beijing, waar het ondertussen ook begonnen was met regen. Nadat iedereen gedoucht had en een beetje was opgewarmd hebben we nog een biertje gedronken in de gemeenschappelijke ruimte. Jammer genoeg was dit mijn laatste avond in dit hostel.

Begin van deze middag ben ik uitgecheckt en nam ik de metro naar een hotel aan de andere kant van de stad. Ik ging mijn zomerkamp groep ontmoeten! Toen iedereen was ingecheckt gingen we naar het stadscentrum en daar hebben we ook met zijn allen gegeten. In veel Chinese restaurants is er in het midden van de tafel een grote glazen plaat die rond kan draaien, het is de bedoeling om allemaal kleine dingen te bestellen en dan te delen. Ook heb ik voor het eerst Peking eend op! Dat is eigenlijk gewoon eend in een soort mini pannenkoek met wat groente en saus, erg lekker. Nu lig ik in mn bed, morgenochtend vertrekken we om 08:00 naar de Renmin University en krijgen we een tour daar. Ik ben erg benieuwd hoe de universiteiten hier zijn!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    8 juli 2018
    Weer iets wat je toch maar ff hebt gedaan. Ben super trots op je dat je dit alles toch maar even doet. Veel plezier morgen 😘
  2. Andere oma:
    8 juli 2018
    Ondanks de regen, toch een heel bijzondere trip, kan van je bucketlist af. Gelukkig heb je toch wat foto's kunnen maken. Hopelijk is de zomerkampgroep gezellig en heeft het hotel een goed bed! Belangrijk!! Een fijne dag morgen, groetjes
  3. Papa:
    Kleine globetrotter 💪😘